فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است

 

فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است

فرش ماشینی یکی از عمده محصولات تولیدی ایران است. در این نوشتار تلاش داریم تا بیان کنیم فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است تا شما دوستان گرامی برای خرید خود با اطمینان بیشتری اقدام کنید. فرش ماشینی تا انجا بر کیفیت خود افزوده است که به کشورهای همسایه نیز صادر می شود. کیفیت فرش ماشینی مرتبا افزایش پیدا می کند تا انجا که در حال حاضر موفق به تولید فرش 1500 شانه ماشینی شده است که از نظر ظرافت، لطافت و طرح ونقشه بسیار به فرش دست بافت شبیه است. فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است که میتواند فیمت مناسب تری داشته باشد.شاید این سوال خیلی از خریداران باشد. اما این همه ماجرا نیست. فرش ماشینی فقط یک گروه از مردم جامعه را هدف قرار نداده است بلکه ترجیح می دهد به احاد مردم یک جامعه خدمت نماید. از این رو دست به تولید فرش های ارزان قیمت نیز زده است. تا قشر کمتر برخوردار جامعه نیز بتواند فرش زیرپایش را خریداری نماید. خرید فرش ماشینی همواره مورد علاقه ی تمامی مردم بوده است اما خرید فرش ارزان قیمت خود یک مسئله ی مهم و در خور توجه است.اینکه فرش ماشینی ارزان فیمت از چه موادی تشکیل شده است مهمترین مسئله در این میان است. فرش ماشینی کاشان از بالاترین کیفیت تا پایین ترین کیفیت را شامل میشود. فرش ماشینی 1500 شانه گل برجسته و فرش ماشینی 1500 شانه معمولی و فرش ماشینی 1200 شانه گل برجسته و معمولی و فرش ماشینی 1000 شانه گل برجسته و معمولی و فرش ماشینی 700 شانه از انواع با کیفیت فرش ماشینی کاشان است که برای فهمیدن این نکته که فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است باید فرش ماشینی با کیفیت را هم شناخت.

 

این نوشتار موادی که فرش ارزان قیمت کاشان از ان بافته می شود، را بررسی می کند.

 

فرش ماشینی ارزان قیمت چیست

 

در صنعت بافت انواع فرش ها بافته می شود که بنا به کیفیت فرش ان را قیمت گذاری می کنند. قیمت فرش ماشینی به دلایل متنوعی بستگی دارد اما گران بودن همواره دلیلی به کیفیت نیست و ارزان بودن هم دلیل به بی کیفیتی نیست اما در اکثر مواقع درست است.زیرا فرش ماشینی ارزان قیمت از موادی تشکیل شده است که مواد اولیه ی ارزان تری بوده است.

 

دلایل قیمت ارزان فرش ماشینی

 

در زیر دلایل ارزان قیمت تر بودن برخی فرش های ماشینی لیست میشود:

 

  1. تراکم و شانه کم. به طور مثال فرش 350 شانه ماشینی با تراکم 1000 ارزانتر از فرش ماشینی 500 شانه با تراکم 1000 است. یا فرش ماشینی با تراکم 2000 و 700 شانه از فرش ماشینی با تراکم 1500 و 700 شانه ارزانتر است. چون مقدار نخ خاب بکار رفته در این فرش بیشتر است و کیفیت بهتری نیز دارد. این نکته که خدمت شما عرض شد به اینکه فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است ربط مستقیم نداشت اما بی ربط هم نیس.
  2. نوع نخ خاب: فرش ها از نخ های متفاوتی بافته می شوند.اکرولیک هیت ست شده در بازار کنونی فرش ماشینی بهترین الیاف محسوب می شود. گرانترین نوع فرش ها از این نوع نخ بافته میشوند زیرا بسیار نرم و لطیفند. اما فرش های دیگری هم با الیافی مانند پلی پروپلین،پلی استر و نخ بی اف سی بافته می شود که نسبت به نخ اکرولیک ارزانترند و موجب کاهش قیمت تمام شده فرش ماشینی می شوند.این نکته مشتقیما به مواد تشکیل دهنده ی فرش ربط داشت و با یاد گرفتن ان میتوانید بفهمید که فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است.
  3. فرش های درجه بالا: بهترین فرش بازار اکنون فرش درجه یک و پس از ان فرش درجه یک و نیم است. این فرش ها از بهترین نوع نخ در گروه خود و بالاترین تراکم و شانه را دارند. علاوه بر ان در هنگام تولید فرش اگر فرش دچار نقصی بشود که ان را از حالت استاندارد درجه یک و یک و نیم خارج نماید به ان استاندارد شماره بالاتری مانند دو و سه تا پنج می دهند از این رو فرش ارزان که در اگهی ها دیده می شود یکی از دلایلش بودن مواد کم کیفیت تر و یا نقص فنی در ان فرش است.درجه شماره پنج ارزانترین و می شود گفت که بافته شده با ضایعات و بازیافت فرش های دیگر است.یک خریدار اگاه در هنگام خرید این نوع فرش با بویی که از ان متصاعد می شود، زبر و خشت بودن الیاف فرش و نیز سنگینی بیش از اندازه خارج فرش می تواند پی به نوع مواد بکار رفته در فرش ببرد. حال اینکه فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است دلیل اصلی قیمت فرش را توجیه میکند.
  4. فرش های 500 شانه 700 شانه نما: در صنعت فرش بافی گاهی اتفاق می افتد که طول و عرض فرش برای بافت عوض می شود .به این فرش ها فرش 700 شانه نما می گویند.  این فرش ها از مواد بسیار با کیفیت تا مواد معمولی هم بافته می شوند و قیمت ان متفاوت است. اما اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که کلاه برداران این فرش را بجای فرش 700 شانه واقعی به دست خریدار برسانند. در این صورت قیمت پرداختی بسیار بالاتر از قیمت واقعی فرش خواهد بود. پس اینکه فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است میتواند عامل اصلی قیمت گذاری باشد.
  5. فرش ارزان قیمت حراجی ها و فروش فصل: در باره این نوع فرش های ارزان قیمت باید گفت که؛ اولا تفاوت قیمت فرش های فروش فصل با قیمت واقعی فرش خیلی زیاد نیست. در ثانی مواد اولیه این فرش ها هم بسیار عالی و با کیفیت است. منتها چنانچه معمول همه حراجی ها هست. کارخانه ها برای مشتریان خود برخی از تخفیفات را قائل می شوند. خرید اینترنتی هم از ان گونه کاهش قیمت فرش ماشینی است. در این نوع خرید از انجا که دست واسطه ها کوتاه می شود و سود خرید مشتری مستقیم به جیب تولید کننده فرش می رود، این کاهش هزینه دست واسطه گری بین مشتری و تولید کننده تقسیم می شود و فرش با قیمت پایین تر به دست خریدار می رسد. این دلیل ربطی به جنس فرش و اینکه فرش ماشینی ارزان قیمت از چه موادی تشکیل شده است ندارد اما قیمت اصلی ربط مستقیم به مواد تشکیل دهنده ی فرش دارد و میزان تخفیف هم میتواند ربط داشته باشد.

 

فرش ماشینی تخفیفی میتواند کیفیت بالایی داشته باشد اما دلیل تخفیف داشتن آن شرایط بازار یا شرایط تولید باشد که باعث ارزان قیمت بودن این فرش ها میشود. رابطه ی کیفیت و قیمت فرش ماشینی یک مورد اجتناب ناپذیر است و به طور مشخص این رابطه بیانگر دلیل اصلی قیمت فرش ماشینی است.

نظرات کاربران

کد امنیتی